24 octombrie, 2010

Kefir - Ciuperca sau conopiduta

Acum ceva timp am citit pentru prima oara pe culinar despre conopiduta de kefir. De ce nu ii spun ciuperca,cum de fapt ar trebui? Arata fix ca o conopida in miniatura si chiar daca unora nu le place aspectul,mie mi se pare chiar draguta. Mai ales ca trebuie sa ai grija de ea,altfel moare...



Maruntica mea de un an si jumatate aproape ca vomita de la lapte. Nu-i place si pace. Cu alte produse lactate nu avem probleme,dar cu laptele nu se impaca sub nici o forma. Kefirul a rezolvat problema,de vreme ce il bea cu foarte mare placere.

Nu stiu cat de bine o sa ma descurc cu descrierea,gasiti pe net multe informatii referitoare la kefir si modul de preparare.

Kefir este o  băutură acido-carbonică şi alcoolizată provenind din Caucaz .  Se formează din fermentaţia laptelui (eu folosesc de vacă ,) provocată de granulele care formează aşa zisă „ ciuperca Kefir”.

E cunoscuta drept ciuperca caucaziana sau ciuperca tibetana. Locuitorii din aceste zone au o longevitate mai mare decat alte natii.
Chefir are oarecum de o origine misterioasa asa cum a fost iniţial de cultură de oameni locuiesc în zone izolate.



 Oamenii din Munţii Caucaz, în Eurasia cred că Mohammed a dat conopidute kefir,  la oameni şi le-a învăţat la cultura lor de lapte.  Acestea au fost atent păzite şi păstrate secrete din afară pentru generaţii.In cele din urma,a fost descoperit de doctorii sovietici si a fost adus in Rusia.

Acestea se gasesc in kefir:
Vitamine : A, B1, B2, B6, B12, C, D, Niancin ,Calciu ,Zinc, Iod,Fluor si Fier.

Se presupune că următoareleboli pot fi vindecate.
Inflamări de stomac, toate felurile de eczeme, boli de piele, insolaţie, noduri de arterie,tensiuni ridicate regulate (periodice?), dureri de fiere,infecţie de gălbinare, rinită (catar) a organelor de digestie, diaree, constipaţie.
În citeva cazuri sa vorbit că a avut influenţă asupra cancerului.

Băutura are un efect antibiotic, şi stopează inflamările.
Prelungeşte viaţa încetinînd procesul de îmbătrînire.
Stimulează sistemul imun.
Vindecă maladii ale aparatului respirator.
Boli cardiovasculare şi alergii.
Inflamari a mucoasei intesinale .
Boli de ficat şi rinichi.








Înainte de utilizare trebuie reţinut: Evitaţi atingerea „granulelor de Kefir” cu metal !

Metalul distruge Kefirul! Aşa că , vasul,(borcanul) lingura, strecurătoarea trebuie sa fie din plastic, sticlă , lemn, lut sau ceramică, dar nu din metal!
Evitaţi să atingeţi kefirul chiar şi cu mîna, folosiţi lingura de plastic.Şi nu spălaţi cu apă de la rubinet că are clor şi îl distrugeţi. Spălaţi bine mîinile pînă numai rămîne nici o urma de săpun. Borcanul se spală doar cu apă caldă sau ceva mai ferbinte.

Cum se face:
Folosesc cateva conopidute clatite cu apa rece,le pun intr-un borcan de 800 ml si adaug lapte rece pasteurizat. Cu un lapte mai gras se obtin rezultate mai bune.
Adaug o folie de plastic peste borcan si il pun pe pervaz. Pana acum a fost bine,probabil o sa schimb locul. Vine iarna si kefirul trebuie sa stea la un loc calduros.Si intunecat.
Se lasa cel putin 12 ore. Dupa ce ai facut de cateva ori,te prinzi cum iti place,cat de acru il vrei. La noi,e preferat dupa ce sta pe pervaz 24 de ore si tot atat in frigider.
Schimb in fiecare zi si fac o noua cantitate.Cand schimb,folosesc o strecuratoare de plastic si clatesc conopidutele cu apa rece.Apa fierbinte le distrug.
Daca ai grija de ele,le poti folosi la nesfarsit.

Kefirul din magazine nu este acelasi cu cel facut de casa,fabricilor de lactate le-ar fi cam greu sa produca o cantitate mare.

Se poate folosi in multe retete in loc de lapte.

7 comentarii:

  1. Cum luam legatura??tare-tare mi-as dori,putina "conopiduta"?? Te-am "descoperit",relativ, de putin timp !!

    RăspundețiȘtergere
  2. trimite-mi un email la mitinitta at yahoo dot com

    RăspundețiȘtergere
  3. nu-mi primeste e-mail, la aceasta adresa..ceva nu e bine!! eu am trimis totusi la ...minitta@yahoo.com...oare e bine?? mai astept!

    RăspundețiȘtergere
  4. scuze...am gresit mai inainte,dar emailul l-am trimis la mitinitta@yahoo.com,am mai incercat cum mi-ai scris tu si nu ma lasa ...scrie-mi te rog "babeste"...!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. am primit un email,ti-am raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  6. Cum putem lua legătura ? Aştept un răspuns ! Mulţumesc !

    RăspundețiȘtergere
  7. adresa mea e mitinitta@yahoo.com,trimite un email si vorbim.

    RăspundețiȘtergere