16 noiembrie, 2010

Snacksurile mele din Japonia

Uitandu-ma pe net,am gasit o poza cu magazinul de unde imi cumparam eu junkurile. Din pacata,acolo devenisem o adevarata junk foodista sau mai bine zis queen of junk food. Ce sa-i fac,daca erau asa de bune! Erau altfel ,nu mai vazusem altundeva asa fel de snacksuri. Bineinteles ca aveau si cele pe care le cunoastem si noi:chipsuri,popcorn,biscuiti,dar cele locale erau deosebite. Ca sa nu mai vorbim de cele traditionale.

Un lucru imi amintesc foarte bine,cat de greu se deschideau pungile de acolo.Mereu aveam nevoie de o foarfeca. Ambalajul era mereu foarte frumos,desi engleza lasa de dorit.
Asta e magazinul de care aminteam:
La parter,se inchiriau filme si cum se putea sa merg eu acasa cu un film si fara ceva de rontait.

Acuma ia sa vedem ce anume rontaiam eu.Snacksul de mai jos e facut din taiteii sau fideaua de la Instant noodles,cele pe care le "gatesti' cu apa fierbinte. Erau adictive.Poza e de pe uafortsmith.edu.


Oh,uite ca am gasit si boabele de mazare cu wasabi.Deja ati priceput ce fel de snacksuri sunt pe acolo si ce fel de gusturi am inceput sa am.
Poza e de pe thisnext.com.


Chiar daca nu ma atrag dulciurile prea mult,trebuie sa mentionez si faimoasele Pocky,care sunt sticksuri inmuiate in ciocolata.
Poza e de pe ilike.org.uk


Chiar nu-mi vine sa cred ca am gasit poza cu Karinto.Stiu cu ce seamana,dar cand ma apucam de o punga din asta o mancam pana la capat.Chit ca nu-mi prea plac dulciurile,dar se pare ca in Japonia nu am avut o problema cu asta. Cred ca sunt facute din zahar de trestie si prajite.
Acuma vad pe siteul theanimeblog.com ca sunt facute din zahar brun si melasa


Kaki no tane este un alt snack drag mie,pe care l-as da la schimb cu sarmelele noastre. Pe care le mananc numai la sarbatori mari sau cand nu este altceva de mancare.
De obicei se amesteca cu alunele,nesarate si au un gust usor iute ca de hrean.Sunt crocante si gustoase.
Poza e de pe

Acesta era un mini packet,de genul alunelor pe care le primesti in avion,care de abia ajunge pe o masea. Asta e punga pe care o tin eu minte.Merg excelent cu o bere.

Si pestisorii astia draguti tot un fel de snack sunt.Sunt uscati,dar nu mai tin minte daca erau sau nu sarati.Mai mult inclin inspre nu. Ce gust aveau? Pai,gust de peste,ce altceva.
Poze e de pe flickr.com.



Pe veryasia.com am gasit iar Pocky.Ce n-ar da fiica-mea pentru cele in capsuni.


Din moment ce pe site vand snacksuri asiatice am avut ocazia sa revad unele vechi "cunostinte". Fulgii de ciocolata nu i-am mancat niciodata cu lapte,ci direct din punga.



Le-au schimbat putin ambalajul,parca arata mai simplu acum,precis ca gustul de caramel e inca la fel de intens la acesti pufuleti dulci,care se topeau in gura.



Dar cum era sa uit de Peko chan?! Am si o geanta cu ea. Bomboane cu lapte de la Peko chan,un caracter japonez.

Mai tineti minte Pocky? Uite ca au si cu nuca de cocos.

Vad ca au scos si varianta cu ceai verde.



As putea continua pana dimineata si as avea despre ce scrie si nici nu am intrat prea adanc in snacksurile traditionale.Mereu apare ceva nou pe piata.
Nu inchei fara a prezenta si varianta sarata a lui Pocky,Pretz. Sticksuri cu arome diferite,mai crocante decat ale noastre.Snacksurile de acolo ori le mananci pe toate din punga sau pachet ori riste sa ti se umezeasca si sa se inmoaie.
Poza e de pe filsa.net


Intr-o zi o sa ma reintorc in Japonia,daca nu pentru altceva atunci pentru mancarea lor.

Un comentariu: