04 aprilie, 2011

Beet Borani - Borani cu sfecla

For English version Scroll Down!


Un nou fel de salata cu iaurt iranian,de data aceasta cu sfecla. Boranis sunt salate din gastronomia persana si contin iaurt amestecat cu diferite legume. Se servesc cu kebab, chiftele,supe,paine si ca acompanient pe langa bautura. Se pot servi si cu lipii sau paine turceasca.
La reteta de aici am folosit sfecla proaspata,dar se poate folosi si sfecla fiarta sau coapta.
Cu aceasta reteta particip la concursul de pe Diva Hair si este ideala pentru Dieta cu iaurt. Am ales aceasta dieta fiindca iaurtul e nelipsit de la noi, iar aceasta salata e perfecta pentru aceasta perioada a anului.

Ingrediente:
200 gr iaurt cremos
4 linguri de sfecla data pe razatoare
sare
piper
menta proaspata sau uscata (eu am folosit uscata)

Sfecla se da pe razatoare sau se taie marunt cu cutitul.
Se amesteca toate ingredientele intr-un bol.
Se da la rece ca sa se imbine aromele.




Beet Borani
In Persian cuisine boranis take the place of the American tossed salad. They are served with bread as a simple meal,but more often as the salad course to a complete meal. They are based on yogurt and different veggies and are served with rice,kebabs,meat balls,soups,breads and liquors.
Cooked or fresh beets may be used and I opted for the raw version.
From "The Art of Persian Cooking"

Ingredients:
200 gr creamy yogurt (Greek)
4 Tablespoons grated beets
salt
freshly grounded black pepper
mint,dried or fresh

The beets can be grated or chopped with a sharp knife.
Mix all ingredients and sprinkle with salt,pepper and mint to taste.
I used dried mint.
Refrigerate for one hour so the flavors can mix.

4 comentarii:

  1. multumesc draga felis...ti-am vazut tortul in seara asta si m-a dus iar gandul la ce bine ti-au iesit "detaliile":)))

    RăspundețiȘtergere
  2. ma minunez la retetele tale..indiene, persane, japoneze...la toate ce mai! deja am in Wish List cateva carti care includ neaparat bucataria mezicana, persana si asiatica, per ansamblu!

    RăspundețiȘtergere
  3. @Andreea: imi place sa incerc retete etnice,unele le fac mai frecvent,altele le incerc numai o data si nu mai apuca as fie facute din nou ca incerc altele:)) Imi place mult si bucataria mexicana,mi-as dori sa pot gati mai mult,ca imi place sosul iute si coriandrul.

    RăspundețiȘtergere