03 aprilie, 2011

Cum se face Untul de casa


Cel mai bun unt pe care l-am mancat vreodata e cel din fotografie si de cand am incercat varianta homemade nu am mai cumparat unt din comert.Aveam si eu reteta postata pe un site in engleza cu scopul de a o incerca,am vazut si pe la Radu Popovici un articol sau chiar reteta si pana la a face unt de casa nu a mai fost cale lunga. Iaurt de casa fac deja de ani de zile, dar unt nu incercasem si nu auzisem pe cineva sa faca.
Eu imi procur laptele de la tarani, nu vreau sa-i fac reclama,dar prefer sa dau un lapte bun copiilor si nu unul care are un continut ridicat de apa. De vreme ce fac iaurt se observa diferenta:)) Am fiert laptele si l-am bagat la frigider. Caimacul care se formeaza deasupra se ia si se aduna intr-un borcan. Eu iau 4 litri de lapte pe saptamana si am strans caimacul 2 saptamani si s-a umplut un borcanel de 400 ml.
Am folosit un stick blender la care am atasat telul.


Ingrediente:
400 ml de caimac sau smantana dulce
Se pune intr-un recipient inalt,eu am folosit cel de la stick blender.
Incepe sa bati untul.
Dupa un minut obtii o crema.
Initial am crezut ca ajunge,dar parca nu arata bine si vorba aia "bate untul pana iese apa".
Cand incepe sa se separe si se lipeste untul de tel ai obtinut unt.
Prima data nu am aruncat toata apa care a ramas,sa o faceti ca se acreste.
A doua oara am pus untul in proasoape de bucatarie absorbante de unica folosinta si am scapat de surplusul de lichid.
Incercati si nu o sa va para rau!

18 comentarii:

  1. sa incerci gabytza ,sa vezi ce se simte diferenta:)

    RăspundețiȘtergere
  2. De mult te urmaresc si-mi plac retetele tale. Nu prea comentez insa. Dar in fiecare saptamana intru sa vad ce retete noi a mai postat Mi Tinita.

    Chestia asta cu untul de casa, este dificila pt. cei care locuiesc in Bucuresti, de exemplu. pt. ca nu se gaseste smantana dulce naturala fara zahar si alte chestii in orice magazin.

    Nu am gasit in Bucuresti nici extract de vanilie, din acelacum gasesti prin strainatate.

    Am o intrebare cu untul de casa?Cat te tine?si in ce il pui?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Smantana dulce fara zahar se gaseste la kaufland in cutii de carton albastre de 200 gr, iese si o frisca naturala f. gustoasa (daca adaugam zahar/miere) desigur!!

      Ștergere
  3. @Anonim: iti multumesc ca imi urmaresti blogul:)Nici la noi nu se gaseste smantana dulce,de aceea imi procur laptele de la tarani...la noi primul sat e la 2 km.
    Extractul de vanilie se poate obtine dintr-un baton de vanilie tinut in vodca sau alcool.
    Nu stiu sa-ti spun cat tine untul,fiindca la noi se termina intr-o saptamana. Daca ai mai mult si vrei sa-ti tina mai indelungat poti sa il congelezi. Il tin intr-un container de plastic care se inchide ermetic.
    Sper sa gasesti smantana dulce sa incerci untul. In curand postez si reteta de iaurt de casa. O saptamana placuta sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu am incercat si este intradevar excelent!unt adevarat!incercati ca merita efortul!

    RăspundețiȘtergere
  5. @simi: asa-i ca se simte diferenta?

    RăspundețiȘtergere
  6. multumesc de vizita antonina...ma bucur sa dau idei de genul acesta!

    RăspundețiȘtergere
  7. Felicitari Miti!Cred ca este grozav de bun.

    RăspundețiȘtergere
  8. medi draga,mi-am lins degetele,la propriu!

    RăspundețiȘtergere
  9. E bun si sanatos! Si bunicii mei faceau mai mereu si cum ai spus si tu cand era prea mult in congelau!

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu nu am facut niciodata, dar de la un timp cumpar de la cineva unt de casa si e super bun si chiar mai ieftin decat cel din magazin.Iaurt nu am mai cumparat de doi ani deoarece il fac in casa. Sanatatea noastra si a copiilor merita sa ne facem timp pentru hrana cea de toate zilele!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai mare dreptate,gustul e incomparabil. Si eu am cativa ani de cand nu mai cumpar iaurt.

      Ștergere
  11. buna.nu am stiut.doar ca mama si bunica faceau in piua sper ca asta i cuvantu.o chestie din lemn si batea la el pana se facea untu bun rau.n am incercat de teama.dar o idee buna.ms mult spor si succes.pop

    RăspundețiȘtergere
  12. buna , si eu fac multe produse din lapte locuesc la tara desi realizez o gama larga de produse gen unt cascaval branza topita branza clasica iaurt cu lapte de vaca si oae sau doar de vaca ce e trist e ca imi ramane mult lapte si il dau la porci

    RăspundețiȘtergere
  13. daca nu am mixer, iese si la tel? laptele il fierb sau il las asa?
    imi puteti trimite va rog si retete se smantana? multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Laptele pe care il cumpar de la tarani,il fierb intotdeauna. Sigur se poate face si cu telul,dar cred ca dureaza mult. Bunicii nostri nu aveau nici tel,deci tot e mai rapid fata de cum o faceau ei :) Singura smantana pe care am obtinut-o este cea de la iaurt,am luat smantana care s-a ridicat deasupra. Nu stiu dca mai este si alta modalitate.

      Ștergere