11 aprilie, 2011

Supa de chimen - Carraway seed soup- Komenymag leves

For English version scroll down

O alta reteta de la gradinita, bucataresele au fost tare dragute si mi-au dat-o. Mai avem putin si trebuie sa iau tot meniul ca a inceput maruntica mea sa manance pe acolo.Nu stiu daca este o reteta ungureasca sau secuiasca sau amandoua. Imi place si mie mult nu numai fetitei mele.
Pentru ca aceasta supa sa fie gustoasa,recomand sa folositi paprika ungureasca.

Ingrediente:
2 linguri ulei
2 linguri faina
1 lingurita chimen macinat
1 lingurita paprika dulce (boia de ardei)
1 litru de apa fierbinte sau supa de legume
sare,piper dupa gust
crutoane

Se infierbanta uleiul intr-o craticioara.
Se adauga faina si se amesteca continuu.
Cand incepe sa devina maronie la culoare se adauga paprika si chimenul.
Se mai prajeste cam un minut si se ia jos de pe foc.
Se adauga un polonic de apa fierbinte si se amesteca in continuu ca sa nu se formeze cocoloase.
Se pune inapoi pe foc si se adauga restul de apa.
Se lasa sa fiarba ,ca sa se ingroase.
Se serveste cu crutoane. Daca nu ati mai facut crutoane ,va arat eu cum se fac AICI.



Carraway seed soup might be something knew to try, but if you like condiments or your tummy needs something soothing you might want to give it a try. 

Ingredients:
2 Tablespoons oil
2 Tablespoons all purpose flour
1 teaspoon grounded carraway seeds
1 teaspoon paprika
4-5 cups boiling water or veggie soup
salt and pepper to taste
croutons to serve

Put oil in a pot and when is hot add the flour.
Stir until starts to brown.
Add the paprika and carraway and stir for another minute.
Take it aside and add one ladle of boiling soup or water and stir.
Turn back on gas range and add the rest of the soup.
Add salt and pepper to your liking and serve with croutons.

6 comentarii:

  1. O supa aromata si tare gustoasa :D

    RăspundețiȘtergere
  2. alina,cine a gustat-o stie ca bunatate e!

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu primadata in ulei pun chimin si las putin sa prajeasca,dupa aceia pun faina,dar nul prajesc.Il iau dela foc si pun boja si torn peset ea apa rece,amestec bie,torn incantinuare apa cat ie nevaie si fier pana supa este gata

    RăspundețiȘtergere
  4. Supa din asta imi facea si bunica din partea mamei. Era sasoaica bunica :) Absolut minunata supa.

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonymous,multumesc pentru tipsuri. Mie imi place sa o iau pe scurtatura cand gatesc de aceea l-am folosit gata macinat.

    RăspundețiȘtergere
  6. Asa e Brandusa si mai si face minuni la burtica. Dar oricat de buna iese nu e asa de buna ca la gradinita:)))

    RăspundețiȘtergere