17 septembrie, 2011

Gem de morcovi cu apa de trandafiri si cardamon - Carrot jam with rose water and cardamon

For English version scroll down


Va fost dor de ceva mai deosebit? Apelati cu incredere la mine pentru ciudatenii:)) Dar gemul asta e gustos rau,cam dulce pentru mine,dar are o aroma care te duce direct cu gandul spre Orient...reteta are origini persane.

Ingrediente:
1 kg de morcovi
1 kg de zahar
2 cani de apa fierbinte
1/4 cana de apa de trandafiri
4-5 bucati de cardamon,crapate
sucul de la jumatate de limeta sau lamaie

Se curata morcovii si se dau pe razatoare sau prin robot. Eu i-am maruntit destul de mult,dar am incercat si cu morcovi dati  prin razatoarea mare,acelasi gust,textura e doar putin diferita.
Se pun morcovii intr-o craticioara, cu cele doua cani de apa fierbinte,cardamonul si zaharul.
Se fierbe cam 30 de minute,amestecand des ca sa nu se lipeasca.
Se adauga apa de trandafir si sucul de limeta si se mai tine 2-3 minute pe foc.
Se pune in borcanele sterilizate.Se fierb borcanele inca 15 minute.


























My husband introduced me to carrot jam...he was bragging so much about it,once I tried it I knew I'll have to make it myself.

Ingredients:
1 kg carrots
1 kg sugar
2 cups boiling water
1/4 cup rosewater
4-5 cracked cardamon
freshly squeezed juice from half lime or lemon

Peel the carrots and chop in a food processor or grate.
Place in a saucepan with 2 cups of boiling water,cardamon and the sugar.
Boil for 30 minutes,stirring often.
Add lime juice and rosewater and boil for another 2-3 minutes.
Pour the jam in stelirized jars and water bath for 15 minutes.

8 comentarii:

  1. Miti n-am mancat minunatie din asta dar mi-ai facut o pofta cu ingredientele de numa... !! pup dulce

    RăspundețiȘtergere
  2. Anto,a trebuit sa o incerc,doar era mai altfel:))

    RăspundețiȘtergere
  3. Minunat arata, aromata sigur e, tare buna tre sa fie! Pup Miti >:D<

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitari draga mea !
    Cu asa ceva ( dulceata) sa-ti tot astepti musafirii in vizita...
    N-am mancat niciodata ceva asa deosebit.
    Te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
  5. Corina,sunt foarte bucuroasa ca mi-a reusit. pup si sa aveti un weekend placut.

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc draga Sidy. Daca ai vreodata drum pe la mine,iti pun un borcan deoparte. Te pup si eu

    RăspundețiȘtergere
  7. n-am avut curajul sa experimentez astfel de gemuri,ca ai mei daca nu-i dulcata de visine sau capsuni,vasazica nu-i nimic.

    RăspundețiȘtergere
  8. Suna tare bine combinatia!! Cred ca super buna! Pup!

    RăspundețiȘtergere