08 februarie, 2012

Pui cu susan - Sesame chicken

For English version scroll down

Daca dragii mei copilasi mi-au zis sa nu ma chinui sa-i hranesc cu altceva decat cu chinezeasca ,eu m-am conformat si cu mult drag, totul merge mult mai rapid si inca n-am gatit ceva ce nu ne-a placut. M-am inspirat de aici .

Ingrediente: 1 piept de pui mare, 2 linguri seminte de susan
Pentru marinat: 1/2 lingurita ulei de susan,1/4 lingurita zahar,sare,piper alb
Aluat pentru prajit: 50 gr faina,1 ou,100 ml apa,1 lingurita praf de copt,3 linguri amidon,sare,o lingura de ulei
Pentru sos: 2 linguri miere,1 lingura zahar,2 linguri ketchup,1 lingura otet,sare,piper

Se taie pieptul de pui in cubulete si se amesteca impreuna cu ingredientele pentru marinata. Se lasa deoparte 30 de minute.
Intre timp se amesteca ingredientele pentru aluatul in care vor fi prajite bucatile de pui.
Intr-un wok se incalzeste uleiul. Bucatile de pui se dau una cate una prin aluat si se prajesc pe rand,avand grija sa lasam spatiu intre bucatile pe care le prajim. Se aseaza bucatile pe un servetel absorbant si se continua cu restul.
Dupa ce ati terminat,adaugati in wok ingredientele pentru sos si incalzitile,apoi adaugati bucatile de pui si amestecati ca sa fie sos peste tot.
Presarati cu seminte de susan si serviti cu orez simplu.


Sesame Chicken

Still no Chinese take-away,but really I don't miss it much. I was inspired by this recipe .


Ingredients: 1 big chicken breast,2 T sesame seeds
For marinade: 1/2 t sesame oil,1/4 t sugar,salt,white pepper
For batter: 1/2 cup flour,1 egg,1/2 cup water,1 t baking soda,3 T cornstarch,salt.1 T oil
For sauce: 2 T honey,1 T sugar,2 T ketchup,1 T vinegar,salt,pepper

Cut up the chicken breast in bite size pieces. Add the marinade ingredients and set aside 30 minutes.
Meanwhile,prepare the batter.
Dip each piece of chicken in the batter and fry in a preheated wok with oil. Fry in batches,you want to fry them not to stew them and drain on paper towels.
When done, heat the sauce ingredients in the wok,add the chicken pieces and toss to coat well.
Sprinkle with sesame seeds and serve with white rice.


61 de comentarii:

  1. Vai ce bune sunt si ce bine arata! as manca chiar si la ora asta tarzie :). noapte buna

    RăspundețiȘtergere
  2. Asta e reteta mea favorita.Am prestat-o de foarte multe ori.Arata minunat!
    Imi place mult retetele chinezesti de pe blogchef.Pup.o zi faina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu tocmai am descoperit siteul,il aprofundez mai pe indelete daca spui ca mai au retete faine.Pup

      Ștergere
  3. Tare bine arata, dar ce sa ma fac daca sotul imi cere numai ciorba de pui... :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai daca voi aveti take-out:)) Lasa-l sa ceara acum,ca la vara nu-i mai trebuie.

      Ștergere
  4. Ce-mi place!!!! sigur o sa fac si eu reteta!!! pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-i greu deloc de facut mancarea chinezeasca si multe nici nu au gust ciudat,precis o sa va placa si voua.PUUUP

      Ștergere
  5. Moamaaaa, ce frumuseti! Si gustul pe masura! Arunca si spre mine cu vreo doua:) Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stai mai la stanga...gata,te-am nimerit!Puszi

      Ștergere
  6. moama ce bunatate! ce combinatie de arome! musai te salvat reteta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O sa mai vina cateva,ca tot chinezarii am facut anul asta:)Pup

      Ștergere
  7. N-am mancat niciodata, dar nu as refuza o portie! Arata delicios! Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu incerc sa pun retete simple,la indemana tuturor,incearca sa vezi ce fan o sa fii si tu.Pup

      Ștergere
  8. Sunt de acord cu maruntelele tale! Ma infiezi? :)) Tare bun.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti inchipui ce dezmat culinar am face noi doua:))))

      Ștergere
  9. E preferatul meu, iar daca am si 2-3 springrolls alaturi sunt happy pe deplin!

    RăspundețiȘtergere
  10. Minunat arata!!!Grovaz de bun, trebuie sa fi fost!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce bine arata. Si se face si repede.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ancuta,cand v-am dat eu retete care dureaza mult:))Pup

      Ștergere
  12. Super arata!!! Ai facut o groaza de bunatati de cand nu te-am vizitat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina,daca ne vedem atata pe fb si uitam sa ne vizitam blogurile:)) Am inceput anul cu bucataria asiatica si de atunci tot asa o tinem.Pup

      Ștergere
  13. Mmmm...ce mai mancam in China pui d-asta asa facut...Delicios!

    RăspundețiȘtergere
  14. Delicios, multe preparate chinezesti sunt foarte apetisante.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa fie mai vizibila si la noi bucataria asiatica,dupa cum spui si tu sunt preparate apetisante si mai si sunt rapid de facut.

      Ștergere
  15. Azi am facut puiul cu susan dupa reteta ta si mult ne-a mai placut (chiar si "traditionalistii" au cerut supliment). Multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce mult ma bucur ca ati incercat-o,retetele de genul asta sunt foarte pe placul "traditionalistilor", cred ca tocmai fiindca ei isi inchipui gusturi ciudate. Deci avem noi adepti:)

      Ștergere
  16. mirela gavrila : ce bine arata!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  17. Trebuie sa incerc si eu neaparat, mai ales ca arata asa de bine si cum mancare chinezeasca nu am mai facut pot sa incep cu ceva usor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O recomand celor ce vor sa incerce mancarea chinezeasca,e bine sa incepi cu retete si arome usoare :)

      Ștergere
  18. Ce bine arata....lucrul asta il voi gati azi, cand ajung acasa :d

    RăspundețiȘtergere
  19. hhhmmm, ce combinatie aproape crocanta, o delicatesa reusita si apetisant de delicioasa ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Recomand reteta asta,place si celor ce mananca de obicei doar preparate traditionale :)

      Ștergere