29 martie, 2012

Chifle chinezesti - Chinese buns

For English version scroll down

Inca de cand am inceput sa rasfoiesc biblia cu "Prepararea painii" de la RC am vazut o reteta pe care m-am gandit de multe ori sa o fac si care imi aducea simturilor mele amintiri foarte placute. Oare de ce o fi durat atat de mult sa o fac? Umpluturile pot diferi,bineinteles,si mie mi se pare o alegere foarte potrivita pentru pachet. Ia sa va vad,care mai aveti curajul sa faceti painici chinezesti?

Ingrediente:                                                               Pentru umplutura:
140 ml lapte                                                               250 gr piept de pui,taiat bucatele
250 gr faina alba                                                         3 cepe verzi
1/2 lingurita sare                                                        2 linguri de sos de soia
1/2 lingurita zahar                                                      1 lingura de miere
1 lingura de unt                                                          2 cm de ghimbir, proaspat ras
1 lingurita de drojdie uscata                                        sare,piper si 2 linguri de ulei

Intr-un bol se pune laptele caldut ,drojdia si zaharul. Dupa 5 minute se adauga faina,untul si sarea si se framanta un aluat ,care se lasa deoparte pana se dubleaza.
Intre timp preparam umplutura. Amestecam puiul,sosul de soia,mierea si ghimbirul cu o lingura de ulei si lasam deoparte,la frigider si acoperit ,30 de minute.
Se incalzeste un wok,se adauga cealalta lingura de ulei si se prajesc bucatile de pui,cam 5 minute. Se adauga ceapa verde taiata si se mai prajeste 2 minute. Se adauga sare si piper dupa gust.

Aluatul se imparte in 8 bucati si din fiecare se intinde un disc de 10-13 cm.Adaugam umplutura fiecarei bucati,adunam marginile aluatului si lipem capetele,apoi le asezam in tava cu partea lipita jos.
Acoperim chiflele cu un prosop umed si le mai lasam sa creasca 30 minute. Le presaram cu seminte de susan si le coacem in cuptorul preincalzit 15-20 minute. Se servesc calzi sau reci.

                             


Chinese Buns

Found this recipe in the bread bible and since I really have to go to bed,I'll just be very short. You need to make a dough out of 140 ml milk,1 t instant yeast and 1/2 t sugar. But you won't be able to do it without adding 250 gr of flour,1/2 t salt and 1 T butter. Set aside and let double in size.
Meanwhile,marinade 250 gr cubes of chicken breast with 2 T soy sauce,2 cm grated ginger,1 T oil,1 T honey for 30 minutes. Fry the chicken pieces in a wok with 1 T oil for 5 minutes and add 3 sliced scallions.
Make 8 rounds from the dough and add the filling. Fold together,close the bun and place in the baking tray with the closez side down. Let sit aside for 30 minutes,covered with a wet towel. Sprinkle sesame seeds and bake in the preheated oven for 15-20 minutes. Serve hot or cold!

16 comentarii:

  1. Ce-mi plac,arata foarte bine si cu siguranta delicioase!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar cand am facut eu ceva ce nu era delicios:)) daca ai stii cate dezastre am avut la bucatarie,dar despre care nu prea am pomenit:)Pup

      Ștergere
  2. Ce coincidenta...chiar aseara am facut ceva asemanator,dar in loc de piept de pui am pus ``panceta`` hame -made si in plus am pus frunze de leurda .....si am facut 4 minunatii ! pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Super,Lucia! Nu stiu cum de nu te pot convinge sa-ti faci blog,ca tare bune mai sunt retetele tale.Pupici

      Ștergere
  3. Stii ca dar din dar se face rai? Asa ca fur si eu reteta:-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarat,mai ales ca am furat si eu de la tine banatenele:))

      Ștergere
  4. Of, ce bine arata... Abia astept sa termin dieta :)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu cand eram la dieta nu puteam nicicum sa bantui pe bloguri:))

      Ștergere
  5. Cum eu coc doar acasa painea sunt amatoare.Super bune si frumoase.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. imi e rau, asa de bine arata! am incerct monkey bread ... am mancat scoasa direct din cuptor! sotului meu ii place aroma la maxim! am pus muuulta scortisoara! nu am apucat sa fac poze, caci am facut painea pe la 10 noaptea, deci nema lumina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma pui pe treaba,ca maine iar o sa fac monkey bread de pofta:)) Cred ca am si ramas fara scortisoara la cata folosesc in ultima vreme.De cate ori n-am patit-o ei eu cu pozele,dar lasa ca de acuma s-a lungit ziua.

      Ștergere
  7. Tare bine arata! si imi place la nebunie umplutura aromata cu ghimbir, ceapa si toate cele. te pup

    RăspundețiȘtergere
  8. Super,super delicioase!!!!!!Pupici:X

    RăspundețiȘtergere