02 mai, 2012

Pui cu piper de Sichuan - Szechuan pepper chicken

For English version scroll down

Piperul de Sichuan nu este un condiment care sa apara pe rafturile magazinelor inca,dar e disponibil online si cunoscatorii stiu ca are o aroma de care te indragostesti ,pur si simplu. Cea mai cunoscuta reteta este cea cu piept de pui si  o recomand celor ce vor sa incerce acest condiment minunat si celor carora le place mancarea picanta.

Ingrediente:
1 piept de pui,dezosat si taiat in cubulete uniforme de 1-2 cm si marinat cu o lingura de sos de soia
1 cm de ghimbir proaspat,ras
2 catei de usturoi ,taiat cubulete marunte
4 ardei iuti uscati ( puteti schimba cantitatea dupa propriul gust), facuti bucatele
2 linguri de sos de soia
1 lingurita miere
1 lingurita de piper de Sichuan, maruntit in mojar
2 linguri de ulei

Se infierbanta uleiul intr-un wok si cand acesta e fierbinte se adauga bucatile de pui.
Se prajesc si se scot pe o farfurie sau se trag intr-o parte a wokului.
In wok,se prajesc pe rand piperul de Sichuan, fulgii de ardei iute, usturoiul,ghimbirul,iar apoi adaugam inapoi bucatile de pui si amestecam.
Condimentam cu sos de soia si miere,mai scuturam putin wokul si servim cu orez alb.


Szechuan Pepper Chicken

Here comes a dish that we'll find it regularly on our table. I hope it suits your taste too.

Ingredients:
1 chicken breast,deboned and cubed in 1-2 cm pieces and marinated in 1 T soy sauce
1 cm fresh ginger,grated
2 garlic cloves, cut in small cubes
4 dried red chili peppers,smashed to flakes
2 T soy sauce
1 t Szechuan pepper,crushed
1 t honey
2 T oil

Heat up a wok with the oil,when hot add the chicken pieces and fry. Remove or keep the chicken in a "corner" of the wok.
Fry the Shechuan pepper,chili flakes,garlic,ginger and add back the chicken bits. Add soy sauce and honey and stir. Serve with white steamed rice.



22 de comentarii:

  1. Uite ca n-am folosit pana acum. De unde gasesc?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vazut online,stai sa ma uit si-ti spun.

      Ștergere
    2. Alege cu incredere www.magazinuldemirodenii.ro, eu de acolo imi iau condimentele :)

      Ștergere
    3. Anto,uite ca a si venit prima oferta:) Cred ca am vazut si pe afaf

      Ștergere
  2. mmmm ... ce bunatate de pui ai facut! am facut si eu ceva asemanator cu ghimbir si sos chili. Cum e piperul acesta? are alt gust decat cel obsnuit?
    pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e putin mai aromat. Buna si varianta ta!

      Ștergere
  3. bun rau puiul asta al tau !!!! musai sa-mi cumpar piper ..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt sigura ca o sa-ti placa si tie!Pup

      Ștergere
  4. Ce mancarica delicioasa ai tu aici!! Ne lasa gura apa!! Cand mai ai timp, te mai asteptam si pe la noi pe "acasa"...Have a nice, nice day!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ca mi-ai adus aminte,mi s-a mai eliberat si mie programul. Un very nice day si tie!

      Ștergere
  5. La cat de bine arata,sigur este super bun.
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  6. Răspunsuri
    1. sa stii ca da,o voi repeta cu siguranta:)

      Ștergere
  7. Mmm, tare apetisanta combinatia!!!Trebuie sa gasesc piperul si ma apuc de treaba:)Pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Suna si bine reteta, dar e si super delicioasa!!!!!!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu ador piperul Sichuan si il folosesc foarte des, are o aroma deosebita ! Pana fac si eu ceva fur o portie de pui de la tine !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O sa merg in vizita ,sa vad tu ce delicii prepari. Oricand te astept la masa!

      Ștergere
  10. Eu sunt obsedata deja de pieptul de pui, daca ar fi dupa mine doar asta as manca :P iar reteta ta imi place la nebunie, trebuie incercata! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Predomina pieptul de pui la noi,dar eu as manca toata ziua peste proaspat:)) Sper sa-ti placa si tie tare mult. Pup

      Ștergere