04 mai, 2012

Tort Kapuciner Starbucks

For English version scroll down

Bine ,recunosc ca fac si torturi. Sa va citez din ce am spus la ultima ocazie :" nu-mi place sa fac torturi,dar fiindca va iubesc o fac la ocazii speciale",ceea ce inseamna zile de nastere,de Craciun si Paste mai incerc sa scap,doar sunt atatea altele pe masa. Desi fac torturi mai putine in comparatie cu altii,totusi se aduna,cred ca in mare fac cam sase pe an si niciodata nu a fost un tort la fel cu unul facut anterior. Incerc sa descopar noi arome,sa mai adaug ceva nou la decor si sa-l fac sa fie special.

Tortul pe care vi-l arat astazi,l-am facut de ziua mamei mele si a fost tortul torturilor, am folosit cafea (marfa de contrabanda) Starbucks (pup pe Paulila si Alexandra - contrabandistele mele) si a fost tortul care s-a terminat cel mai repede vreodata. Decorurile le-am facut din zahar topit,as vrea eu sa  ma pricep mai bine la capitolul asta.

Reteta am gasit-o intr-o revista ungureasca ,prajitura se numeste "Kapuciner szelet",in mod normal se face in felii,ca la cofetarie.


Ingrediente:
6 oua
6 linguri de zahar
100 ml ulei
6 linguri de faina
1/2 pachet de praf de copt
2 linguri cacao
Pentru crema:
2 pachete de budinca de frisca
500 ml lapte
250 gr zahar pudra
250 gr margarina
1 lingura cacao
1 lingura cafea esspreso Starbucks

Se separa ouale. Galbenusurile se amesteca impreuna cu zaharul si apoi se adauga cate putin uleiul. Incorporam faina,praful copt si cacaoa. Separat batem albusurile,ca pentru bezea. Adaugam albusurile batute la compozitia de galbenusuri,dar amestecam incet,ca sa isi pastreze volumul.
Punem compozitia obtinuta intr-o forma rotunda de 26 cm,dar puteti folosi orice forma doriti. Se da tava la cuptorul preincalzit si se coace cam 30 de minute. Se lasa sa se raceasca.
Intre timp,preparam crema. Se pune laptele pe foc,amestecam budincile cu niste lapte rece si cand incepe sa fiarba laptele adaugam si amestecam pana se intareste.
Dupa ce se raceste putin ,adaugam zaharul pudra si margarina si batem cu mixerul pana se formeaza o crema. Separam crema in doua,intr-una punem cacao ,iar in cealalta cafeaua.
Trecem la asamblare. Taiem blatul de tort de doua ori,o parte o umplem cu crema de cacao,iar cealalta cu crema de cafea.
Pentru glazura ,topim ciocolata la cuptorul de microunde,o amestecam cu o lingura de ulei si o turnam deasupra tortului. Am ornat cu decoratii facute din zahar topit,pe care le-am pus pe o farfurie unsa cu ulei.

 

Tort Kapuciner Starbucks

I only make cakes for birthdays and special occasion and this is the one I made for my mom's birthday. Highly recommend it,the Starbucks coffee was the extra kick!

Ingredients:
6 eggs,separated
6 T sugar
100 ml oil (1/2 cup)
6 T flour
1/2 package baking powder (about one and half teaspoon)
2 T cocoa powder
For the cream:
2 package whipped cream pudding (use vanilla if not available)
500 ml milk
250 gr margarine
1 T cocoa powder
1 T Starbucks esspreso coffee
250 gr icing sugar

Beat the egg yolks with the sugar,gradually add the oil. Add the flour.
Beat the egg whites until stiff. Add to the egg yolks,mixing slowly,so it keeps its volume.
Bake in the preheated oven for about 30 minutes.Remove and cool.
Meanwhile,make the pudding according to instructions. Set aside and when cooled add the margarine and sugar and mix well until creamy. Split in two,one mix with cocoa and the other with the Starbucks coffee.
Cut twice the cake and fill with each cream. For the top,melt some chocolate in the microwave and add one tablespoon oil. Pour onto the cake and decorate. I used decorations made out of melted sugar.




26 de comentarii:

  1. Cred ca e delicios! poate am sa-l incerc:)pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De data asta am urmat reteta din revista,dar unguroaicele fac crema din 500 ml lapte cu 5 linguri de faina (in loc de budinca) si probabil cu unt.Pupici

      Ștergere
  2. Foarte bun tortul tau! daca imi dai si un cappuccino de la Starbucks, unul grande, ma teleportez la tine :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la Bucuresti e cel mai aproape Starbucks,cand te teloportezi sa treci sa ma iei si pe mine:)

      Ștergere
  3. Cred ca a fost foarte gustos si plin de arome yumi,yumi...
    La multi ani ! sarbatoritei sau sarbatoritului :))))pupici si weeckend placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim,Lia. A fost ziua mamei mele,chiar de Sf Gheorghe. Weekend placut si voua.Puszi

      Ștergere
  4. La multi ani mamei tale!!!Delicios la maxim tortuletul!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte frumos tortul!!! Pacat ca nu ne delectezi mai des cu bunatati d-astea!
    La multi ani mamei tale!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca s-ar bucura si familia mea daca le-as executa mai des:)) Daca sunt torturi care se gasesc pe toate blogurile nu prea are sa le pun,dar cum fac ceva mai special o sa le postez. Multumim de urari.Pup

      Ștergere
  6. Apetisant,nu gluma tortul.
    La multi ani mamei tale.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Vreau si eu cartea calatoare de la All. Cum pot sa fac?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina,deocamdata e la cursul de bucatari,sunt peste 10 persoane care o citesc si deja e promisa mai departe. Dupa ce pleaca de acolo nu mai controlez eu pe unde merge. Sa cauti lista pe fb,mai este inca o carte care calatoreste si vezi care va fi disponibila.

      Ștergere
  8. Super superb Miti! Sa iti fie mamica sanatoasa...ani multi si sanatosi! Te imbratisez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar ca sanatatea e mai importanta decat orice. Iti multumesc pentru urari! Pupici maruntei

      Ștergere
  9. Deosebit tortul tau!La multi ani sanatosi mamei tale!Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La cat de rar le fac,toate sunt deosebite:)) Multumim ptr urari. Pup

      Ștergere
  10. Delicios! La multi ani mamei tale!

    RăspundețiȘtergere
  11. Sanatate si viata lunga mamicii tale!Tortul este beton,combinatia de arome superba si denumirea si mai si...complicata tare :-)
    Te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim de urari. Am pastrat si denumirea originala si ingredientul care l-a facut atat de special:) Pup

      Ștergere
  12. Chiar ca e minunat tortul asta. La multi ani mamei tale cu intarziere de 7 luni ;). Imi pot inchipui aroma cafelei impreuna cu ciocolata. Demential, de-a dreptul! Sa ai un weekend frumos. Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc,Rita. Si eu,tot cu intarziere:) E tortul meu preferat,sa vad poate mai incerc ceva nou intre timp:)

      Ștergere