07 septembrie, 2012

Eros Pista - Hungarian Chili Paste

For English version scroll down

Am gasit in piata niste ardei iuti rosii,dar iuti rau si uite asa mi-a trecut mie prin gand ca ar merge sa fac niste pasta de ardei iute cum se gaseste pe la noi. Am cautat reteta pe siteurile unguresti,doar Pista n-avea cum sa fie roman si uite asa am ramas gura casca la citirea retetei. Eram convinsa ca e ceva mai complex,asa ca am ramas tare surprinsa de simplitatea retetei. Prelucrarea pozelor a durat mai mult decat prepararea.

De luat aminte: SE LUCREAZA CU MANUSI,nu duceti mana la ochi si stati in apropierea unui geam deschis. Sa nu spuneti ca nu v-am zis!

Ingrediente:
250 gr ardei iuti (dar iuti sa fie) rosii
1 lingura de sare grunjoasa

Mod de preparare:
Se spala ardeii si se taie codita. Ardeii iuti se vor taia in bucati,cu tot cu seminte si se introduc in tocator (chopper),impreuna cu sarea si se mixeaza pana se obtine o pasta.
Borcanul se spala bine cu detergent si se sterilizeaza,eu am folosit cuptorul cu microunde. Se introduce pasta in borcan si se pastreaza in loc racoros. Dupa deschidere,borcanul se pastreaza in frigider.


Hungarian Chili Paste

Eros Pista is a chili paste we use quite often around here and searching for the recipe I was quite surprised by its simplicity.I was used that I had to boil the sauce,but this version is much easier.
Work with gloves,stay away from the eyes and work near an open window.

Ingredients:
250 red chili peppers (the hotter the better)
1 T salt (for canning)

Wash the chili peppers and cut them up,with seeds as well.
Chop them in the food chopper with the salt and pour the sauce in a sterilised jar.
Store in a cool place and refrigerate after opening.


12 comentarii:

  1. Pai asa de simplu? Ia sa trec la treaba ca sunt mare fan al ardeiului iute!

    RăspundețiȘtergere
  2. Doamne cum arata. Trebuie sa incercam! Sau sa nu incercam asa ceva acasa?:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. trebuia sa trec si un disclaimer,ca nu-s responsabila ptr orice s-ar intampla acasa:)) atata timp cat lucrati cu manusi e ok

      Ștergere
  3. Iacata-l si pe Pistike al meu! :))
    Nici nu m-as fi gandit ca se face atat de usor :P
    Termin cu "arrabbiatele" mele si cred ca ca-l invit pe Pisti si la mine-n camara ;)
    Weekend placut, te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In ziua cand l-am facut,m-am uitat la ardeii mei iuti si rosii si zic ,pai is buni de un eros Pista. in 15 minute l-am si avut pe Pista. Mai am cateva experimente de genul asta pe lista si stiu ca si tu vei fi amatoare:) Te pup

      Ștergere
  4. Nagyon finom Pista :)). Arata bine Adina, ce bine merge pasta asta in gulyas :). Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De abia astept sa-l incerc intr-un gulyas:)Si inca unul szekely. Puszi

      Ștergere
  5. Vai cum arata, imi lasa gura punga.

    RăspundețiȘtergere
  6. In bolul acela mic nu pare atat de pastoasa, ci mai degraba lichida.
    Ai mai pus apa sau ulei ?

    Multumesc,
    Mihaela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In bolul mic este ce a mai ramas dupa ce am umplut borcanul,a fost mai mult lichid decat pasta. Nu am pus nici apa nici ulei,desi in unele paste de ardei iute am vazut ca s-ar si fierbe putin pe foc.

      Ștergere