18 martie, 2013

Ali&Nino,stepa si padurea

Am pasit intr-o lume misterioasa cand am deschis cartea Ali si Nino , o lume despre care nu stiam multe. Iubirea dintre o crestina si un musulman in Azerbaijanul din ajunul Primului Razboi Mondial, iubire impartasita de ambele parti si fara impotrivire din partea parintilor este povestea acestei lecturi.

Doi tineri care se iubesc frumos,care stiu foarte bine ce vor si nu se incapataneaza sa faca unele compromisuri cand sunt pentru o cauza buna,sunt personajele principale ale acestei carti.
Povestea lor incepe inca de pe bancile scolii si sfarsitul nu are nimic de a face cu "pana la adanci batraneti".

Ali,care se trage dintr-o familie aristocrata cu origini iraniene si o iubeste pe Nino,o printesa gruzina. El este adeptul Asiei,ea al Europei, el apartine stepei ,ea padurilor. Dar nimic nu sta in calea iubirii lor.

Nino nu m-a surprins prea tare, Ali a fost cel care a furnizat cele mai mari surprize. Un baiat care se transforma in barbat,care stie ce valori are de aparat,desi e deschis si le cunoaste si pe cele care sunt la opusul mediului din care provine.



Calatoria in Iran m-a dus pe drumuri cunoscute, situatii din carte imi erau familiare si au contribuit ,pe langa altele,la o lectura placuta  si linistita. Fiindca totul a avut un ritm destul de calm, razboiul a venit si a curmat acest fir linistitor.

Pe langa schimbarile de care au parte personajele,mai avem de a face si cu cele prin care trece Azerbaijanul, o trecere de la vechi la nou, o incursiune istorica prin acele timpuri.

Ali si Nino, o poveste de dragoste cu miresme asiatice, dar nu Asia la care ne gandim noi,ci o adiere din stepa.

Aceasta recenzie face parte din campania vALLuntar ,editia a 2-a, lansata de Grupul Editorial All , cu sprijinul Romsilva. 
15 comentarii vor mai aduce inca un copacel pe care il vom planta in curtea scolii. 

23 de comentarii:

  1. Frumos gest plantarea de copaci. Bravo!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O sa revenim cu poze mai tarziu, il planteaza maruntica mea cu clasa ei,bineinteles ca si cea mica,doar si ea contribuie cu un copacel. Am vrut sa implicam toata clasa,nu prind ocazii de a planta un copac in fiecare zi.

      Ștergere
  2. Pe mine m-ai convis, vreau sa citesc cartea asta, desi descrierea ei nu m-a atras pana acum.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deci.punct ochit,punct lovit:)) Inainte sa ma apuc de ea,aveam impresia ca o sa am de a face cu o poveste de dragoste din Iran si in ce alta lume am ajuns! Mi-a placut,dar stii ca la mine doar sa se pomeneasca de faptul ca are de-a face cu alte culturi si ma si apuc de ea :)

      Ștergere
  3. Deci...plantam copaci sa avem aer curat !!!
    Un gest de zile mari....
    Frumoasa si interesanta cartea de calatorii.
    Te tzuc cu drag !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ii plantam in curtea scolii,impreuna cu toata clasa. Va fi un eveniment frumos!

      Ștergere
  4. atunci sa mergem sa plantam copacei!:)

    RăspundețiȘtergere
  5. foarte bine avem nevoie de oxigen deci cat mai multi copacei plantati, spor sa aveti :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Minunat ...succes! Ruxy

    RăspundețiȘtergere
  7. Neaparat trebuie sa plantati un copacel !!! ;)

    RăspundețiȘtergere
  8. este un gest mai mult de cat nobil plantarea de copaci...dupa cate sunt in lumea asta e o idee foarte buna sa plantam copacei :)
    cartea mi-se pare buna,asa mai invatam si noi cate ceva :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Ma bucura un asemenea gest, trebuie luat ca exemplu de toata lumea.Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  10. Foarte frumos gestul! Sper sa-l urmeze si altii!

    RăspundețiȘtergere
  11. Sper sa se planteze tot mai multi copaci si sa se taie tot mai putini!

    RăspundețiȘtergere
  12. Ce frumos! Si tocmai am realizat ca inca nu am plantat copacei impreuna cu copiii, asa ca o vom face neaparat, sa creasca impreuna cu ei! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  13. o idee grozava...daca am planta fiecare cate un copacel ar avea si copilasi nostri un mediu mai curat,,,

    RăspundețiȘtergere
  14. Frumoasa initiativa,spor la plantat!

    RăspundețiȘtergere
  15. Ce de carti am adunat in lista "de citit in viitorul apropiat" ! :D
    Faina campania asta!
    Bafta la strans comentarii!

    RăspundețiȘtergere
  16. De cand am tot citit recenzii la cartea asta am inceput sa imi doresc sa o citesc.Sper ca acest lucru sa se intample cat de curand.
    Spor la plantat copaceii ;)

    RăspundețiȘtergere
  17. eu una am ramas placut surprinsa de toata colectia "Iubiri de altadata" si cartea asta e clar pe lista viitoarelor lecturi. felicitari pentru recenzie

    RăspundețiȘtergere
  18. Cand se intalnesc doua lumi, doua firi deosebite, trebuie sa iasa o poveste interesanta. Mi-ar placea cartea!

    RăspundețiȘtergere