08 mai, 2013

Retete chinezesti: Oua marmorate-Oua chinezesti in ceai negru cu anason stelat si baton de scortisoara

Cum ieri era plin facebook-ul cu idei de reciclare a preparatelor de Pasti,mai ales pentru cele cu oua, gandul m-a dus instant la magazinele 7 Eleven din Taiwan(la noi chiar nu exista nici un lant de astfel de magazine?) si la mirosul pe care il simteam cand intram in ele,o combinatie de anason stelat si sarat.

Dupa putina cercetare,m-am oprit la reteta aceasta,mi se parea ca reprezinta cel mai bine aroma de care imi aminteam eu. Am avut dreptate ,fiindca a emanat aceleasi mirosuri,la mine a mirosit in casa ca pe strazile chinezesti.
Folositi un ceai negru de calitate si puteti lasa oul sa fiarba mai mult (reteta recomanda 3 ore). In Taiwan,ceaiul era foarte inchis la culoare si fierbea incet tot timpul.


Ingrediente:
4 oua fierte tari (cu coaja)
300 ml de apa
un plic de ceai negru de calitate buna
2 linguri de sos de soia 
1/4 lingurita sare
2 bucati de anason stelat
1/2 baton de scortisoara Kotanyi
2 fasii de coaja de portocale sau mandarina

Mod de prepare:
Ouale  se crapa pe toata suprafata (asa se va obtine modelul marmorat),dar coaja nu se va scoate.
Intr-o oala punem apa la fiert,cand incepe sa clocoteasca adaugam ceaiul,sosul de soia,sarea,anasonul stelat,scortisoara si coaja de citrice.
Introducem ouale si fierbem cam o ora la foc mic. Le-am lasat peste noapte,la rece, in ceai.
A doua zi am scos coaja,unde e modelul mai pronuntat nu am scos pielita,la celelalte da.
Se servesc in salate,sandvisuri sau ca atare.

Un comentariu:

  1. Hi there, You have done an incredible job.
    I'll definitely digg it and personally recommend to my friends. I'm sure they'll be benefited from this site.

    Feel free to surf to my blog post Book Of Ra Apk Boerse

    RăspundețiȘtergere