23 august, 2014

Castraveti murati la soare


Acum cativa ani descopeream pe un site strain aceasta reteta de Castraveti murati la soare, care se pot pastra si peste iarna. Asta m-a intrigat cel mai mult si s-a intamplat ca dupa ce i-am incercat,
i-am tot facut in fiecare vara.
Metoda aceasta difera de altele prin faptul ca se foloseste si otet si depozitati la frigider raman crocanti si peste iarna.
Daca vi se pare prea multa cantitatea de sare, folositi o lingurita cu varf la 250 ml apa. Eu am facut dupa reteta originala.
Din aceasta cantitate mi-au iesit un borcan de 3 l si inca unul de 1 l.




Ingredinte castraveti murati la soare:
2 kg castraveti, 200 ml otet, 100 g sare grunjoasa neiodata, 4 catei de usturoi, crengi de marar, 2,5 litri de apa

Mod de preparare castraveti murati la soare:
Se curata si se spala castravetii sub jet de apa rece. Se pune pe fundul borcanului un rand de crengi de marar si un catel de usturoi, pe care eu il crestez. Se umple borcanul cu castraveti, din cand in cand se mai adauga marar si usturoi.

Intr-o oala se amesteca apa cu sarea si otetul pana cand se dizolva sarea. Daca folositi apa calduta se va dizolva mai repede.
Se toarna apa cu sare peste castraveti, se acopera borcanul cu o farfurie si se pune la soare. Daca noaptea este rece, borcanul se tine inauntru. In fiecare zi se intoarce borcanul cu partea cealalta si se scutura putin.


Castravetii sunt gata in 3-4 zile. Se pun in borcane si se pastreaza la frigider. Se pot consuma deindata, dar tin si peste iarna.

A treia zi
Incercati si voi Castraveti murati la soare.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu